BEELDENGALERIJ:
recente beelden | vroegere beelden | bronzen beelden

 
  •  Recente beelden: klik hier voor de fotogalerij.
    Deze diagalerij is niet chronologisch opgesteld, de meest recente werken staan achteraan, naargelang u verder scrolt gaat u vooruit in de tijd. Niet alle bestaande werken worden op deze site getoond.
    Bijzonderheden krijg je te zien als je de dia aanklikt:
    Titel van het werk, materiaal, het jaar waarin het werk is gemaakt, de beschikbaarheid van het werk wordt aangeduid met een symbool:
    O = niet beschikbaar, X = reeds verkocht, O
    = beschikbaar.

    ^naar boven
  •  Vroegere beelden: klik hier voor de fotogalerij
    - Tijdens de periode 1972 - 1980 werkte ik zeer figuratief, samenhangend met de klassieke opleiding in de Stedelijke Academie van Sint-Niklaas, vooral was ik geïnspireerd door de strakke, doch geraffineerde Egyptische beeldhouwkunst. In de praktijk kwam het erop neer een figuur of portret zo juist mogelijk te boetseren uit één gespannen vorm. Het summum was, het nadien kappen in steen of in hout van een eerder geboetseerd werk. Ook de technieken zoals steenkappen, houtsnijden, gieten, smeden e.d. fascineerden mij zeer.

    - Later (1981 - 86) in Indonesië kwam deze opleiding mij goed van pas. Met andere, soms primitieve middelen en een grote dosis experimenten, gekoppeld aan de fantasie ontstond daar mijn eerste “eigen werk”. In het begin nog figuratief, maar later abstracter wordend. Alle werk was losstaand van het vorige, het gevoel speelde een belangrijke rol in de thema’s bij het uitvoeren. Materialen waren gevarieerd: ijzer, hout, brons, koper, polyester, keramiek, enz. Elk materiaal had zijn eigenheid en zijn mogelijkheden. Elk ontwerp was uitgedacht in de mogelijkheid van techniek en materiaal.

    - Het spel met gecombineerde materialen, kleuren en vormen is ook later (sinds 1986) eigen gebleven aan mijn beelden, dewelke voornamelijk combinaties zijn van smeedwerk, hout, steen, brons, koper, e.d. Het idee en de fantasie zijn echter leidinggevend in het proces van het tot stand komen van een beeld. De veelheid van opdrachten verruimt ook het palet van mogelijkheden en ideeën. Elk beeld is een nieuwe uitdaging.

    - De beschikbaarheid van het werk wordt aangeduid met een symbool: O = niet beschikbaar, X = reeds verkocht, O
    = beschikbaar.

    ^naar boven
     
  •  Bronzen beelden: klik hier voor de fotogalerij
    Alle bronzen worden op max. 8 exemplaren uitgevoerd, deze uitvoering kan van kleur en sokkel verschillen, dit op aanvraag van de klant. Van elk beeld is er steeds één direct beschikbaar, wil u het echter bestellen in een andere kleurpatina dan dient u rekening te houden met een wachttijd van ong. 2 maand. Afmetingen zijn incl. sokkel indien het desbetreffende beeld op een sokkel staat.

    ^naar boven

Niet alle prijzen staan vermeld, via het contactformulier kunt u vrijblijvend meerdere bijzonderheden te weten komen.
Elk werk is steeds een nieuwe uitdaging, als beeldhouwer ben ik dan ook bezig met de meest uiteenlopende ideeën, bijna alles wat vormgeving, kleur en materiaal betreft fascineert me. Dat maakt ook dat ik me de technieken van het werken met diverse materialen heb eigen gemaakt, hetgeen resulteert zoals u zult zien, in een veelheid en grote verscheidenheid van eigen werk, herhaling werkt afstompend voor de creativiteit.
Elke materie kent zijn mogelijkheden en beperkingen. Smeden, steenbeeldhouwen en houtsnijden zijn directe technieken d.w.z. dat de werken enig zijn, elke fout blijft zichtbaar en men kan geen stap terug. Anders is het bij het boetseren met klei, plasticine of was, waarbij men altijd wat bij kan kleven of af kan snijden, boetseren wordt dan ook van oudsher toegepast om beelden te ontwerpen, dikwijls worden die ontwerpen dan nadien in brons gegoten, maar allereerst wordt het idee meestal op papier getekend.

^naar boven

Wat men maakt staat niet los van hoe men leeft. Men kan zichzelf opleggen om één bepaald soort werk te maken, iets uit te diepen, maar op een bepaald moment wordt dat iets een herhaling en is de spirit eruit. Het is vooral de fascinatie voor het leven, de aandacht voor de dingen en de mensen en onze onderlinge relaties, die de inspiratie vormen voor het maken van nieuwe beelden. Wat leeft veranderd, het is niet statisch. Alles is altijd anders, steeds in beweging, hoe kan een werk dat daarvan deel uitmaakt dan herhalend en statisch (in de zin van niet evoluerend) zijn? M’n werk komt voornamelijk vanuit een aanvoelen, van wat er zich binnen in me opdringt, het is geen gevecht maar veeleer een aandachtig “luisteren” dat de basis vormt tot de kristallisatie van een vorm. Niet zoals sommigen die hun hersenen pijnigen om met iets voor de dag te kunnen komen dat bizar genoeg is om de aandacht te trekken. Uniek werk ontstaat vanuit een besef dat je zelf uniek bent en dat alles wat leeft steeds opnieuw wordt uitgevonden.

^naar boven